Proffsig kundtjänst / Helhetslösningar / Snabba svar

Köpvillkor

Köp- och leveransvillkor


Leverans och fraktkostnader

Leveranstid beror på varans lagerstatus. Vårt sortiment uppdateras och förbättras löpande. Är varan i lager är leveranstiden preliminärt 2-5 arbetsdagar. Efter vi erhållit din beställning påbörjas packning av din beställning, när den är klar kommer du få ett leveransbesked till din mail. Incoterms 2010 tillämpas och fraktvillkor följer Delivery at place (DAP).

Transportskada
Vi nyttjar flera lager och beroende på lager kan beställning skickas med Postnord, DHL eller DB Schenker. Om en beställning innehåller produkter från olika lager, kommer leveransen vara delad. Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportör/utlämningsstället. Därefter ska du utan dröjsmål göra en skadeanmälan via mail med bilder till Safe Industries. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, klasas det som en dold skada och du ska utan dröjsmål göra en skadeanmälan via mail med bilder till Safe Industries. OBS! Vi kan inte ta emot skadeanmälan via telefon.

Ej mottagen leverans 
Leveranser som inte tas emot eller går i retur debiteras med 200 SEK/kolli eller 500 SEK/pall, samt fraktkostnader och returavdrag om 20% av varuvärdet.

Garanti

Garanti gäller enligt tillverkarens garantier.

Garantin gäller vid fabrikationsfel, inte förslitningsskador. Bevisbördan ligger på dig som kund och inledningsvis kan du skicka in foto eller video för inledande bedömning av kundtjänst. Om du kan påvisa att det gäller fabrikationsfel får du inledningsvis nya delar eller likvärdig produkt som kompensation. Om produkten inte skulle gå att ersätta på detta vis kommer vi att erbjuda alternativ kompensation för samma värde som den ursprungliga produkten. Du som köpare kan sedan välja bland de alternativ vi presenterar.

I de fall då vi behöver undersöka produkten för att göra en bedömning kommer du att ombes att returnera den till oss. I de fall som produkten omfattas av garantin ersätter vi denna kostnad för frakt. I övriga fall får du som köpare betala frakten. Vi ber dig därför alltid att kontakta kundtjänst först och inte återsända varan utan att kontrollera om detta är nödvändigt. 

I de fall som du inte behöver återsända varan ber vi dig att behålla den felaktiga varan i 30 dagar. Om vi inte återkommit efter 30 dagar med andra önskemål kan du göra dig av med den felaktiga produkten.

Anmälan av garanti ärende eller annan reklamation, görs via mail till: [email protected] OBS! Bifoga alltid bilder, ordernr och beskrivning av problemet. 

Betalningsvillkor

Svea
Efter identifiering och riskbedömning visar Svea de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Svea den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Svea är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Du hittar Sveas villkor för betalning här.

Dataskydd och GDPR

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i General Data Protection Regulation (GDPR).